humor tijdens werk

Zelf doen

Ondanks de regelmatige berichten van personeelstekort zijn er ook organisaties waar het meestal wél goed lukt om de vacatures goed en snel in te vullen. Dit zijn organisaties die een sterk werkgevers imago hebben opgebouwd waar met veel positiviteit over gesproken wordt.

Het zijn vaak die organisaties die op één of andere manier extra veel aandacht geven aan het personeel. Zowel het bestaande als het nieuw te werven personeel. Vaak zie je bij deze organisaties een sterke visie als het gaat om de waarde van personeel. Op basis van deze focus en visie worden vervolgens alle brandings- en wervingsactiviteiten strategisch en consistent uitgevoerd. Hoe mooi en inspirerend is het om deze organisaties zo bezig te zien.

Lange adem

Maar bij deze werkwijze is het wel een kwestie van ‘de lange adem’. Veel tijd, geld en energie wordt gestoken in de ‘employer branding’ van de organisatie omdat men ervan overtuigt is dat het uiteindelijk veel oplevert. Geen ad-hoc-effect, maar resultaat voor de lange termijn. Een stevige visie is dan wel noodzakelijk. Het thema ‘personeelsbehoefte’ wordt dan steeds strategischer bekeken. Het ‘ad-hoc-deel’ wordt tot een minimum ingeperkt.

Walk & talk

Uiteraard is het wel belangrijk dat je verhaal over de organisatie wel overeenkomt met de werkelijkheid. Jouw eigen mensen moeten zich natuurlijk wel herkennen in je promotie naar buiten. En natuurlijk is er altijd ergens wel wat, maar je organisatie hoeft ook niet ‘heilig’ te zijn voordat je naar buiten toe kunt communiceren dat het echt de moeite waard is om bij jouw organisatie te komen werken. Het vinden van een goede balans hierin is wel nodig. Maar realiseer je dat de keuze om positief ergens over te praten, je ook positief maakt. Dus walk & talk!

Achterdeur

Om het resultaat van een succesvolle branding echt te ervaren is het natuurlijk belangrijk om de achterdeur zo dicht mogelijk te houden. Of, in iedere geval niet helemaal wagenwijd open. Het aantal vertrekkende medewerkers moet zo klein mogelijk zijn. Een ‘natuurlijk verloop’ zoals dat zo mooi heet, is helemaal niet erg. Maar met de achterdeur helemaal open is zelf werven een heel intensieve bezigheid met uiteindelijk relatief weinig merkbaar resultaat en dus ook een laag rendement. Daarnaast moet je je ook afvragen wat nu echt het probleem is, als de achterdeur open staat.

Niet zelf doen

Voor al die andere organisaties die bewust of onbewust de keuze maken om dit allemaal niet zelf in te richten, hebben wij het WeYou werken-bij totaalconcept bedacht. Heel praktisch en tegelijkertijd een super sterk concept. Een mooie balans tussen marketing, communicatie, webdesign en als belangrijkste en zwaarste onderdeel; wervingskwaliteit. Voor de organisaties is dit dus volledig uit te besteden en voelt het toch,  o.a. door de unieke WeYou-scan, als van jezelf. En dit alles met snel resultaat en tegen prima aansluitende voorwaarden.

Kijk voor meer informatie op:

www.weyou.nl

of neem contact op:

085 – 040 36 53

info@weyou.nl

Facebook
LinkedIn