woest aantrekkelijk

Woest aantrekkelijk

Een aantrekkelijk werkgever zijn, dat wordt regelmatig geroepen als oplossing voor het personeelstekort in de huidige arbeidsmarkt. Maar wat houdt dit nu eigenlijk in. Wanneer ben je aantrekkelijk? En wanneer ben je zo aantrekkelijk, dat het ook echt ‘aan trekt’. Met andere woorden, wanneer ben je aantrekkelijk genoeg? En om het nog meer in woorden van deze tijd te zeggen; ‘woest aantrekkelijk’ zijn, is dat het dan?

Zijn of lijken?

Tussen ‘aantrekkelijk zijn’ en ‘aantrekkelijk lijken’ zit wel een verschil. Jezelf zo presenteren dat je aantrekkelijk lijkt, is een optie die misschien op korte termijn lijkt te werken. Maar zodra bekend wordt dat dit een masker is zal het een effect hebben van een boemerang. Het zal veel negativiteit geven en uiteindelijk onder aan de streep verlies opleveren. Aantrekkelijk zijn is wat anders. Dit betekent niet dat je als werkgever de status van een ‘heilige’ bereikt moet hebben. Wel betekent het dat je, samen met je team, continu werkt aan het aantrekkelijke werkgeverschap. Het heeft je prioriteit, het laat je visie als werkgever zien.

Binding

Aantrekkelijk werkgeverschap zegt natuurlijk niet alleen iets over de buitenkant, het imago en de PR die als werkgever krijgt. Eigenlijk is het net andersom. Je promotie als aantrekkelijk werkgever is een gevolg van het zijn van een aantrekkelijk werkgever voor je huidige werknemers. Deze werknemers zijn de belangrijkste schakel. De werknemers staan centraal. Wanneer zij ervaren dat je een aantrekkelijke werkgever bent, is de basis gelegd van een waardevolle promotie naar de buitenwereld. De binding die je met je werknemers creëert door het zijn van de meest aantrekkelijke werkgever, is op geen andere manier te realiseren. 

Trots

Wat is dan de kracht die vrijkomt uit de relatie tussen het aantrekkelijke werkgeverschap en de werknemers? Dat is trots. Vanuit allebei de richtingen. De werkgever is trots op de werknemers die zichzelf maximaal inzetten. De werknemers zijn trots op het feit dat ze bij zo’n bijzondere werkgever mogen werken. De trots die daaruit vrijkomt is een kracht en energie die merkbaar is voor de omgeving, de klanten, leveranciers en zeker ook voor de werkzoekenden. Deze energie is dus perfect te benutten om je (wervings)-doelen te realiseren.

Meten is weten

En nu concreet, hoe is deze energie ook nog te kanaliseren en goed in te zetten? Binnen de Home4talent-groep hebben we de mogelijkheid dit te meten. Het bekende werknemerstevredenheidsonderzoek, maar dan up-to-date volgens de huidige mogelijkheden en inzichten. Volledig afgestemd en ingericht op de klant en online éénvoudig uit te voeren. Uiteindelijk levert het je bij een positieve score het felbegeerde home4talent-certificaat op. Je wordt dan bestempeld als een home4talent voor je huidige- en je toekomende werknemers.

Vervolgens is het niet meer zo moeilijk om je eigen werknemers te laten vertellen dat je een ‘woest aantrekkelijke werkgever’ bent. Dit kan natuurlijk op allerlei manieren. Eén van de beste mogelijkheden is je eigen werkenbij-website. Heb je deze nog niet, dan is de stap relatief éénvoudig. Met WeYou bieden we een werkenbij-website concept wat je weinig tijd en energie kost. Een prima concept voor de drukke ondernemer of HR-manager enwat wel snel ingezet kan worden om direct en in de toekomst je wervingsresultaten te boosten.

Reken maar dat dit je veel gaat opleveren.

Kijk voor meer informatie op:

www.weyou.nl

of neem contact op:

085 – 040 36 53

info@weyou.nl

Facebook
LinkedIn