Wat je wel en niet moet doen op een werken-bij website

Het is een steeds vaker voorkomend fenomeen. Een werken-bij website! Het is een heel belangrijk onderdeel geworden om personeel te verleiden en te overtuigen om bij jou te komen werken. Het geeft daarnaast een grote boost aan je Employer branding. Nog niet bekend met Employer branding? Dit is het proces van het creëren en onderhouden van een positieve reputatie als werkgever. En laat een goede werken-bij website jou nou helpen om je bedrijf als een aantrekkelijke werkgever te presenteren!

‘Maar Jakob. Ik heb mijn vacatures gewoon op mijn website staan en bij ‘over ons’ kunnen ze lezen wie wij zijn en wat wij doen. Wat is dan het nut van een extra website om vacatures te plaatsen voor mijn bedrijf?’

Laten we vooropstellen dat een werken bij website veéél meer is dan een simpele website waar je vacatures plaatst. Waar jouw gewone website is ingericht op klanten, creëer je een werken-bij website speciaal gericht op potentiële kandidaten. Een andere doelgroep, met een totaal andere benadering. Je plaatst hier alle informatie over hoe geweldig leuk je bedrijf is en wat jij hen kan bieden als de leukste werkgever! Een goede werken-bij website is ingericht om op de juiste manier mensen enthousiast te maken over je bedrijf waardoor ze de overstap gaan maken om bij jou te komen werken. Maar waar moet je precies rekening mee houden als je een werken bij website maakt of laat maken?

In deze blog geven we je een aantal do’s and don’ts voor een werken-bij website.

De do's voor een werken-bij website

  • Maak je website visueel aantrekkelijk. Als iets er leuk uitziet, blijf je meestal wat langer kijken. En dat is wat je wilt bereiken! gebruik duidelijke en overzichtelijke visuals om de aandacht van de bezoekers te trekken. Denk aan foto’s van medewerkers, video’s van het bedrijf en infographics over de cultuur.
  • Wees creatief. Maak het ontwerp van je vacature eens wat anders dan iedereen gewend is. Je hebt alle ruimte om creatief uit te pakken en op te vallen tussen andere duizenden vacatures.
  • Vertel een verhaal. Laat potentiële kandidaten zien wat jouw bedrijf uniek maakt. Vertel verhalen over je cultuur, je medewerkers en het werk zelf. Dit kan je doen door interviews met medewerkers te publiceren, case studies te delen of artikelen te schrijven over de bedrijfswaarden.
  • Wees transparant. Geef informatie over de arbeidsvoorwaarden, je werkwijze en je doorgroeimogelijkheden. Potentiële kandidaten willen weten wat ze kunnen verwachten als ze voor je komen werken. Zorg ervoor dat je website deze informatie duidelijk en overzichtelijk weergeeft.
  • Maak het makkelijk om te solliciteren. Zorg ervoor dat het voor potentiële kandidaten makkelijk is om te solliciteren. Biedt verschillende mogelijkheden aan zoals online solliciteren. Zorg er ook voor dat het sollicitatieproces duidelijk en efficiënt is.
  • Houd je website up-to-date. Zorg ervoor dat je website altijd up-to-date is met de laatste informatie over je bedrijf, de vacatures en de cultuur. Dit laat zien dat je bedrijf in beweging is en dat je geïnteresseerd bent in het aantrekken van nieuwe talenten.
de do's van een werken-bij website

De don'ts voor een werken-bij website

de don'ts van een werken-bij website
  • Maak de website niet te groot. ‘Door de bomen zie je het bos niet meer.’ Dit effect kan optreden als je website te groot is. Potentiële kandidaten hebben vaak niet veel tijd om door je website te bladeren. Houd het kort en bondig. Focus op de belangrijkste informatie en zorg ervoor dat de website overzichtelijk is.
  • Gebruik geen vakjargon. Schrijf in begrijpelijke taal die voor iedereen te begrijpen is. Vermijd lastige woorden en technische termen die potentiële kandidaten niet begrijpen. Hoe makkelijker en begrijpelijker het is, hoe sneller mensen reageren.
  • Verval niet in clichés. Vermijd clichés en algemene uitspraken zoals een spin in het web of een duizendpoot. Geef concrete voorbeelden en verhalen die de cultuur en het werk van je bedrijf tot leven brengen.
  • Vergeet niet om te vragen om feedback. Vraag potentiële kandidaten om feedback op je werken-bij website. Zo kun je je website blijven verbeteren en ervoor zorgen dat deze aanspreekt bij de juiste doelgroep.
  • Technisch niet in orde. Een trage website of een website die bepaalde elementen niet laden is vervelend en kan ervoor zorgen dat mensen weg gaan van je website.

Dit zijn enkele tips om een knaller van een werken-bij website op te zetten. Door deze do’s and don’ts te volgen, kun je een werken-bij website maken die potentiële kandidaten aantrekt en overtuigt. Wil je er een keer over sparren hoe je dit kan toepassen in je eigen bedrijf? Dan kan je altijd met ons contact opnemen via via weyou.nl of bel ons gerust op 085 – 040 36 53.

GEWOON SNEL PERSONEEL VINDEN

Creatieve advertentie campagnes zijn (met verrassende aantallen sollicitanten) voor onze klanten succesvol gebleken. 

Download de GRATIS brochure en ontdek onze kracht & wat dit voor jouw organisatie kan opleveren

ELKE MAAND INSPIRATIE

GEWOON SNEL PERSONEEL VINDEN

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Chat openen
1
Scan de code
Hallo
Kunnen we je helpen?