TEAM en WERVINGSSUCCES, wat hebben zij gemeen?
Het belang van een positief, sterk team
Uitleggen hoe belangrijk het is om als team te functioneren, is vast niet nodig. Dat is een open deur. Maar laat ik toch voor het beeld nog even een aantal punten aanstippen.
Na een voetbal-weekendje, al dan niet op het veld of voor het scherm, is het toch maar weer duidelijk. Als team ben je zoveel sterker, dan dat er een elftal individuen staat. Hoe vaak wordt het wel niet gezegd, dat elf super getalenteerde voetballers minder voor elkaar krijgen wanneer ze geen team zijn, dan elf harde werkers, wellicht wat minder getalenteerd, maar dat wel als team samenwerkt. Dit kan het verschil zijn tussen winst en verlies.
Dus een team levert meer resultaat. Vandaar de afkorting TEAM = Together Everyone Achieves More, samen bereik je meer.
Plezier
Maar niet alleen een goed resultaat valt op, ook het plezier dat het team heeft. Een hecht team gunt elkaar het goede en staat klaar voor elkaar. Het dekt elkaar en springt voor elkaar in de bres wanneer dat nodig is. Het geniet van elkaars kwaliteiten en de chemie met elkaar. Dit is gelukkig met elkaar.
Reclame
Een positief team is ook reclame voor je organisatie. Dit geldt vanuit allerlei verschillende invalshoeken. Waar je te maken hebt met een hecht team, geeft dit een ‘positieve vibe’. Denk maar aan een school met een positief docententeam of een huisartsenpraktijk met een sterk team rondom de huisartsen en zo zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen.
En zo is het ook dat klanten eerder kopen van een organisatie waar men ervaart dat men als een sterk, hecht team functioneert. Een team straalt vertrouwen uit.
Wervingssucces
En omdat er zoveel positieve kracht uitgaat van een sterk en hecht team, werkt dit versterkend als het gaat over wervingssucces.
Een sterk en positief team is perfect in te zetten om wervingssucces te creëren. Dit kan heel praktisch door ze te laten meedenken bij het creëren van een wervingscampagne. Of door te helpen in de vorm van referral-recruitment (ook bekent als via-via-werving). Maar ook binnen allerlei andere activiteiten die je als organisatie inzet om personeel te werven. Wanneer je reclame maakt voor je organisatie om werkzoekenden te verleiden is de uitstraling van een sterk, positief team een super krachtig middel. Een positief imago is namelijk één van de belangrijkste redenen voor een werkzoekende om bij jou als werkgever te solliciteren.
Een trots team weet de employer-branding ‘heel eigen’, dus authentiek over te brengen. Een eerlijk beeld van een organisatie dat werkzoekende eerder zal verleiden om te solliciteren bij deze organisatie.
En daarom is het dus een eenvoudig rekensommetje: een positief en sterk team + vacaturewerving = meer wervingssucces.
Kijk voor meer informatie op:
www.weyou.nl
of neem contact op:
085 – 040 36 53
info@weyou.nl
Creatieve advertentie campagnes zijn (met verrassende aantallen sollicitanten) voor onze klanten succesvol gebleken.
Download de GRATIS brochure en ontdek onze kracht & wat dit voor jouw organisatie kan opleveren