Als er geen succes behaald wordt met je wervingsactiviteiten, is dat natuurlijk erg jammer. Laat dit je echter niet demotiveren! Zorg dat je een duidelijk doel voor ogen hebt en werk hier naartoe. Bij succesvolle personeelswerving is het van belang uniek te zijn en je de aankomende sollicitant een ‘kijkje’ in de organisatie biedt. Positieve informatie over de organisatie is hierbij erg belangrijk. Lachende werknemers, blije klanten, noem maar op. Creativiteit kent geen grenzen.
Laat de tijd dat de werkgever zich verhief boven de werknemer achter je liggen. Respect en waardering is van levensbelang voor het succes van je organisatie.
Het onderscheiden van jezelf op de arbeidsmarkt is een van de factoren achter succesvolle personeelswerving. Zorg er daarom voor dat jouw vacatures uniek zijn. Maak wat leuke foto’s van je werknemers en plaats die naast de vacature, dan krijgt de aankomende sollcitant direct een goed beeld van het type mens dat bij jouw organisatie werkt.
Ongeacht wat voor soort organisatie, welke grootte of wat voor branche, wij zien de mogelijkheid te helpen. Het enige wat we verwachten is een open mind voor de WeYou-visie en het om kunnen gaan met kostenbesparing en sollicitanten.
Hoe werf je succesvol? Er is meer dan een antwoord op deze vraag. Succesvolle personeelswerving hangt van meerdere factoren af. Het uiteindelijke plaatje zorgt ervoor dat iemand wel of niet solliciteert. Een sollicitant verkent meestal eerst jullie website. Zorg ervoor dat jullie website een goed beeld geeft van de werkzaamheden en het personeel hierachter.
Creatieve advertentie campagnes zijn (met verrassende aantallen sollicitanten) voor onze klanten succesvol gebleken.
Download de GRATIS brochure en ontdek onze kracht & wat dit voor jouw organisatie kan opleveren