Solliciklant

Prettig kennis te maken: De Solliciklant!

Prettig kennis te maken: De Solliciklant!

Al eens kennis gemaakt met een solliciklant? Of is dit iemand die je nog niet eerder hebt ontmoet, niet kent of zelfs nog nooit van gehoord hebt?
Laat mij hem of haar aan je introduceren, het zal zeker de moeite waard blijken.

De solliciklant is iemand die veel voor je kan betekenen. Iemand waarbij je al heel snel tot de conclusie zou kunnen komen dat je graag een langdurige relatie aan zou willen gaan. De solliciklant heeft je veel te bieden en levert veel op.

De crux

Is de solliciklant dan niet gewoon een werkzoekende waarmee je op enig moment kennis maakt?

En juist daar zit de crux.

Er zit een groot verschil in de solliciklant en ‘een gewone werkzoekende’. De persoon zelf maakt niet direct het verschil, maar de manier hoe jij tegen deze persoon aankijkt. ‘Een gewone werkzoekende’ zal je heel anders benaderen dan een solliciklant.

Parallel

Laten we de parallel dan maar even doortrekken: hoe belangrijk is je klant voor je? Zo belangrijk zou je solliciklant ook moeten zijn. Je klant is je bestaansrecht, maar zonder je medewerkers heb je toch flinke uitdagingen om je klant goed te kunnen bedienen. De solliciklant kan zomaar je aankomende medewerker worden.

Deze parallel is ver door te trekken. Alle activiteiten die je onderneemt om te zorgen dat je klanten enthousiast over je zijn zodat ze je ambassadeurs worden. Deze activiteiten zou je zomaar kunnen overnemen in de benadering van je zoektocht naar je nieuwe medewerkers.

Het is vooral bepalend hoe jij naar je toekomstige medewerker kijkt. Het is een mind-set. En ook steeds meer sollicitanten realiseren zich hun positie en gaan zich dus ook gedragen als solliciklant. Het verkrijgen van je klanten is uiteindelijk een beslissing van twee partijen. Je klant en jij hebben hard gewerkt om tot een overeenkomst te komen. Zo geldt ook voor de solliciklant. Een samenwerking is een beslissing van twee partijen. Dus, hoe hard werk jij er voor, hoe scherp is je aanbod?

Solliciklanten Website

Het is tegenwoordig echt ondenkbaar, een organisatie zonder eigen website. Eén van de eerste activiteiten die plaats vinden bij de opstart van een bedrijf, naast de inschrijving in de KvK, is het lanceren van een eigen ‘corporate’ website. En wie is de belangrijkste doelgroep voor deze website? Je toekomstige klant!

Dan is het toch ook logisch dat je een eigen website hebt voor je solliciklant. Tegenwoordig is de werken-bij website de ‘standaard’ hiervoor. Een apart gestelde website gericht op je solliciklant, met een eigen domein en met als doel deze solliciklant te verleiden om tot een uiteindelijke samenwerking te komen.

123werkenbijwebsite.nl

Maar hoe maak je nu zo 1,2,3 deze werken-bij omgeving? De ‘corporate’ website was al een hele klus en koste al veel tijd en geld.

Met het WeYou-totaalconcept hebben we een format gevonden waarbij we tegen een lage investering in tijd en geld binnen een heel kort tijdsbestek een fantastische eigen werken-bij website kunnen opleveren. Daar regelen wij alles voor wat nodig is, zodat jij zelf je kostbare tijd kan steken in je (sollici)klant. Een concept voor allerlei organisaties, ongeachte de grootte en de specialiteit.

Wat levert het je op?

Heel simpel, wat levert je eigen corporate website op? Bekendheid, inzicht in je product of dienst en uiteindelijk meer klanten en opdrachten voor nu en op de lange termijn.

Wat levert je eigen werken-bij website op? Bekendheid, inzicht in de aantrekkelijkheid als werkgever en uiteindelijk meer sollicitanten voor nu en op de lange termijn.

En hoe eerder meer sollicitanten, des te beter! Wij staan klaar om je 1,2,3 te helpen!

www.weyou.nl
www.123werkenbijwebsite.nl

085 – 040 36 53
info@weyou.nl

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn