Jaren werkzaam binnen de uitzend-, detachering- en werving & selectie wereld, gaf me steeds meer het beeld dat de werkgever anders en beter geholpen kon worden. De toegevoegde waarde moest meer zijn dan een al dan niet geschikte sollicitant leveren. Het vinden van nieuwe mensen zou wat mij betreft geen doel op zich meer zijn, maar een gevolg van.
Dat bracht mij bij het ontwikkelen van de WeYou-visie. Een visie die tot in de kleinste details de organisatie een spiegel voorhoudt met de vraag; is jouw organisatie eigenlijk wel leuk genoeg om bij te werken? Zijn jullie het meest aantrekkelijk voor de werkzoekers? Ben jij trots op de organisatie en je mensen? Hoe krijg je fans die vroeg of laat bewust bij jouw organisatie willen solliciteren?
Al deze vragen en de daaropvolgende antwoorden zijn de basis om je organisatie op zo’n manier te promoten dat werkzoekenden niet meer om je organisatie heen kunnen. Dat er voor steeds meer mensen een ultieme wens ontstaat om bij jouw organisatie te mogen werken.
Dat is toch een heel ander beeld, dan het met veel moeite en frustratie invullen van vacatures. Een situatie waar organisaties zich in zullen herkennen.
Nico, oprichter WeYou