Het piepte en kraakte

Renovatie en onderhoud

In de afgelopen weken zijn veel renovatie en onderhoudsklussen met spoed naar voren getrokken. Juist nu werd gekozen om klussen die anders altijd onder druk moeten worden uitgevoerd, zo snel mogelijk te laten plaatsvinden. Extra praktisch. Zeker in de tijd dat de scholen, horeca en andere openbare gebouwen nog dicht waren. De renovatie- of onderhoudsklussen gaven op dat moment de minste overlast. Zodra de deuren weer open mochten, zou alles weer tiptop in orde zijn. De toekomst in met up-to-date locaties of machines.

Ook interne processen tegen het licht

Er zijn ook organisaties intern druk geweest met onderhoud en renovatie. Administratieve processen zijn opnieuw ingericht. De communicatie- en verantwoordelijkheidslijnen werden hernieuwd met elkaar afgestemd. En door het thuiswerken zijn de ICT-processen nóg belangrijker geworden en ook dit werd beoordeeld.

Waar bijvoorbeeld thuiswerken voor de crisis nog ‘erg modern’ was, zijn de processen nu zo ingericht dat het structureel, ook na de crisis, een plek heeft gekregen binnen organisaties. De eerste verhalen zijn bekent dat kantoorhuur wordt opgezegd. Organisaties willen thuiswerken als een structurele werkwijze voortzetten .

Twee winstpunten

Organisaties hebben ook gekeken naar het wervingsproces. Ondanks een vacaturestop of de focus op andere zaken, heeft een renovatie plaats gevonden van het wervingsproces. En dat was nodig.

Nog nooit was dit proces onder de loep genomen. Er werd altijd op de manier van vroeger gezocht naar nieuw personeel. En dat het piepte en kraakte weten we nog van een paar maanden geleden. De crisis is binnen dit perspectief als een gelukje gekomen. Eindelijk een mogelijkheid om eens goed te kijken wat er aan deze conservatieve, oude stijl verbetert kan worden.

Want laten we vooropstellen, alles verandert en ontwikkelt door de tijd. Waarom dan niet de manier van werven? Bij de meeste organisaties wordt nog steeds teruggegrepen naar de vacature-advertentie of het wervingsbureau wanneer er een vacature is ontstaan. Met als resultaat hoge kosten en weinig geschikte sollicitanten.

Om het roer om te gooien, is een renovatie van het wervingsproces nodig met een uitdagend doel. Kortom, wervingssucces en minder kosten.

Is dat mogelijk?

Zeker! 

Wij hebben voorbeelden dat succesvolle werving, je tienduizenden euro’s per jaar kan besparen.

Twee winstpunten;  1. Succesvolle werving 2. Besparing.

Interesse? Wij kunnen je helpen!

Kijk voor meer informatie op:

www.weyou.nl

of neem contact op:

085 – 040 36 53

info@weyou.nl

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn