Heilige

Eerst heilig verklaard worden?

Moeten we eerst heilig verklaard worden? Een vraag die niet erg gewoon is om gelijk te stellen. Maar een vraag die indirect wel leeft bij veel eindverantwoordelijken van organisaties. Een vraag waar ik graag met je over nadenk.

Waar hebben we het eigenlijk over? Wat is het achterliggende verhaal?

Goed genoeg?

Het achterliggende verhaal heeft te maken met het werkgeversimago. Heel concreet speelt de vraag; zijn we als organisatie goed genoeg om ons werkgeversimago te benutten?

Wetende dat een positief werkgeversimago veel voordelen geeft. Naast een gezonde sfeer en cultuur binnen de organisatie met al haar voordelen, levert het geld op en bespaart het kosten.

Eén van de meest bekendste organisaties in ons land die dit heel goed weet in te zetten is Coolblue. Het afgelopen weekend was ik met één van mijn zoons in een Coolblue winkel. Aan alle kanten word je welkom geheten en geeft het je het gevoel dat je er toe doet als klant.  Fantastisch om dit te ervaren. Elke keer weer inspirerend.

Maar terug naar de vraag. Hoe leuk en positief moet het eigenlijk zijn binnen de organisatie om het werkgeversimago ook daadwerkelijk in te kunnen zetten?

Bij twijfel over het antwoord wil ik twee belangrijke opmerkingen plaatsen:

  1. Ga (voor zover je dat nog niet doet) aan de slag binnen je organisatie. Zoals goede relaties aandacht vragen, geldt dat ook voor de relaties binnen je organisatie. Het komt niet vanzelf aanwaaien. Als eindverantwoordelijke ben jij daar verantwoordelijk voor.
  1. Denk niet te negatief over je organisatie. Het zit in onze Nederlandse cultuur, dat we niet snel positief zijn over ons en onze mensen. Het is voor ons makkelijker positief te zijn over onze dienst of product, dan over onze mensen en organisatie. Maar realiseer je dat positief praten veel positieve impact oplevert.

Dat brengt ons terug op de vraag of we eerst Heilig verklaart moeten zijn voordat we ons positieve werkgevers imago bewust kunnen inzetten.

Walk & Talk

Ons advies: Wacht niet langer. Begin nu. Walk & Talk! Gebruik je huidige (positieve) werkgevers imago om het nog verder te versterken en uit te bouwen. Doe dit samen met je team om zo te ontdekken hoe je dit kunt benutten.

Zwart/wit gesteld; wanneer je vindt dat je als organisatie nog niet positief genoeg bent om het positieve werkgevers imago te laten zien, dan zou je überhaupt niemand kunnen aannemen. Daarnaast moet je je ook afvragen wat je je bestaande mensen aan doet. Een positieve instelling en gedrevenheid om een positief werkgevers imago te versterken, is uiteindelijk sterker dan de onrust of conflicten die er op dit moment misschien kunnen zijn. 

Ten slotte terug naar de oorspronkelijke vraag: moeten we eerst heilig verklaard worden? Heiligverklaring komt uit de Katholieke kerk. Het vindt pas plaats wanneer de paus na grondig onderzoek van een gestorven persoon deze persoon heilig verklaart.

Met andere woorden: wanneer je dus zo lang wacht kan het weinig meer voor de organisatie opleveren.

Interesse? Wij kunnen je helpen!

Kijk voor meer informatie op:

www.weyou.nl

of neem contact op:

085 – 040 36 53

info@weyou.nl

Facebook
LinkedIn

GEWOON SNEL PERSONEEL VINDEN

Creatieve advertentie campagnes zijn (met verrassende aantallen sollicitanten) voor onze klanten succesvol gebleken. 

Download de GRATIS brochure en ontdek onze kracht & wat dit voor jouw organisatie kan opleveren

ELKE MAAND INSPIRATIE

GEWOON SNEL PERSONEEL VINDEN

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Chat openen
1
Scan de code
Hallo
Kunnen we je helpen?