Hoe belangrijk is je (corporate) website voor je organisatie?
Ongeveer het eerste dat plaatsvindt, na de KvK inschrijving, is het online plaatsen van je nieuwe website. Men moet je organisatie toch gelijk kunnen vinden? Stel dat de eerste potentiële klanten zich niet verder kunnen oriënteren wanneer ze op het punt staan je product of dienst af te nemen, dat zou je jezelf nooit vergeven.
Een eigen website is daarom een must, daar is iedereen het wel over eens. Vaak is het zelfs zo belangrijk dat de website ook nog eens met regelmaat wordt ge-update of gewijzigd naar de ontwikkelingen in de markt en de wensen van de klant.
Dus een (corporate) website is zeker geen overbodige luxe.
Geschikte omgeving voor je potentiële medewerkers
En omdat de (corporate) website zich hoofdzakelijk richt op de potentiële klanten, is het net zo noodzakelijk om een geschikte omgeving te creëren voor je potentiële medewerkers.
Dit is de zogenaamde werken-bij website. Een aparte online-omgeving om te laten zien dat je een interessante, zelfs de meest aantrekkelijkste, werkgever bent om bij te werken. Veelal is deze website met een eigen domeinnaam wat een vindbaarheid ten goede komt en direct gekoppeld aan de bestaande organisatie-website.
Investering snel terugverdiend
Het investeren in een WeYou werken-bij website levert altijd op.
Neem het volgende eens in overweging:
Als blijkt dat een dynamische WeYou werken-bij website 30-80% meer geschikte sollicitanten kan opleveren en je op dit moment met de handen in het haar zit omdat je structureel mensen te kort komt en opdrachten aan je voorbij moet laten gaan, is een WeYou werken-bij website dan overbodige luxe?
Eén grote speeltuin
Zorg dat je als meest aantrekkelijke werkgever wordt herkent. Dit betekent niet dat het één grote speeltuin is bij jouw organisatie. Nee, uiteindelijk is dat niet de kern van werkgeluk. En het betekent ook niet dat alles perfect moet zijn. Het betekent dat je organisatie in ieder geval in ontwikkeling is en voor medewerkers daardoor wordt herkent als extra interessant. Het allerbelangrijkste is om op een authentieke manier te laten zien wie je als trotse, aantrekkelijke werkgever bent. WeYou heeft een methode om op basis van een aantal werkgeluk-modellen het juiste beeld te schetsen van je organisatie.
Views en conversie.
Het belangrijkste om te kiezen voor een WeYou werken-bij website is views en conversie. WeYou wil het je laten zien. Vanaf de 0-meting, meten we regelmatig, analyseren en sturen we bij om uiteindelijk vanuit je eigen WeYou werken-bij website en je wervingsactiviteiten een structurele groei van views en conversie te krijgen. Of om het gewoon in Nederlands te zeggen, meer nieuwe sollicitanten met uiteindelijk meer nieuwe collega’s.
Dat is toch geen overbodige luxe?
Creatieve advertentie campagnes zijn (met verrassende aantallen sollicitanten) voor onze klanten succesvol gebleken.
Download de GRATIS brochure en ontdek onze kracht & wat dit voor jouw organisatie kan opleveren