Als sneeuw voor de zon

Als sneeuw voor de zon

Als sneeuw voor de zon

Het weekje winterwonderland is opeens heel snel achter de rug. Met mooie plaatjes en veel buitenplezier kunnen we terugkijken op een unieke winterse beleving. Een geluksbeleving die juist in deze tijd even hard nodig was. Dat was even flink genieten!
Maar zo snel als dat de Russische Beer het land in kwam stormen, nog sneller dan dat is hij weer gevlucht. Waarschijnlijk achternagezeten door de warme lentelucht die snel z’n intrede zal gaan doen.
Als sneeuw voor de zon verdwijnt dat wat ons zo blij maakte. 

En dat is precies waar ik aan moest denken toen het onderwerp van deze blog ontstond.
In de wekelijkse analyses die wij voor onze WeYou-klanten uitvoeren zien we dat er weken tussen zitten waar er opeens geen sollicitanten binnen komen. Als sneeuw voor de zon zijn de wekelijkse sollicitanten opeens verdwenen. Terwijl de weken daarvoor nog veel sollicitanten opleverden. Hoe kan dat?

Waarom de juiste aandacht groei geeft

Gelukkig is de vraag hoe het kan dat de wekelijkse sollicitanten als sneeuw voor de zon verdwijnen voor ons niet heel verrassend. Mede door de wekelijkse analyse van de gegevens en activiteiten zien we steeds duidelijker wat de reden is dat er ‘opeens’ minder of geen sollicitanten reageren in een week.
Het antwoord op de vraag hoe dit nu kan is betrekkelijk eenvoudig. Het heeft alles met aandacht te maken. Het bekende gezegde dat aandacht alles mooier maakt is absoluut waar. Vertaalt naar onze activiteit betekent het; de juiste aandacht geeft groei. Uit de analyses blijkt onomstotelijk dat aandacht ook daadwerkelijk groei geeft.
Binnen onze analyse noemen wij dit de aandacht factor (af): Hoeveel bezoekers op de werken-bij website zijn er nodig om 1 sollicitant te krijgen? 

Met de activiteiten die je onderneemt kan je het aantal bezoekers op de website laten groeien.
Een voorbeeld: Een WeYou-klant heeft een af (aandachtfactor) van 0,019. Dit betekent in zijn geval dat elke 53 bezoekers van de werken-bij website hem 1 sollicitant oplevert. Dit is een getal dat het gemiddelde vanaf het begin van het jaar meet. Dus naarmate het jaar vordert wordt deze waarde steeds betrouwbaarder. Voor deze klant leverde dit in deze week 5 sollicitanten op en over een periode van 4 weken 13 sollicitanten.

Is aandacht geven wel uit te besteden?

Aandacht geven kost tijd. Soms zelfs veel tijd. En juist dat is het waar het de meeste werkgevers aan schort. Ondanks dat iedereen wel gelooft in het positieve effect van aandacht geven, is de factor tijd vaak de grote spelbreker. Wetende dat dit positieve effect veel resultaat op zal leveren, is het toch vaak een kwestie dat er andere prioriteit worden gesteld.
Hoe moeilijk is het om prioriteit zo te stellen dat de aandacht die het nodig heeft ook wordt gegeven. Zou de oplossing dan kunnen liggen in het uitbesteden van aandacht? Het antwoord is zowel ja als nee. Niet alle aandacht is uit te besteden. Het uitbesteden van aandacht geeft namelijk wel een risico. Aandacht moet namelijk wel echt en gemeend zijn. Wij zijn geen voorstander in het uitbesteden van persoonlijke aandacht.  
De aandacht aan het opbouwen van zo’n mooi mogelijk aandachtfactor (af) is wel goed uit te besteden. Omdat dit voor het grootste gedeelte kan zal zo toch het aandacht-geeft-groei-resultaat ontstaat. 

De juiste aandacht geeft altijd groei

Stel je voor dat het je al lange tijd veel moeite kost om überhaupt sollicitanten op je vacatures te krijgen. Je hebt ooit een mooie web-omgeving voor je vacatures gemaakt. Je plaatst standaard je vacatures op Indeed of zet ze uit bij de voor jou bekende uitzendbureaus. Stel je bent een organisatie binnen de techniek, ict of de zorg en je probeert telkens weer allerlei dingen om je vacatures ingevuld te krijgen.
Reken dan eens met me mee: Een voorbeeld van een installatietechnische WeYou-klant.

Met onze activiteiten voor deze klant kregen we in vier weken iets meer dan 1000 bezoekers op de werken-bij website. Daardoor kreeg deze klant in deze periode 9 sollicitanten waardoor er een gemiddelde van 178 werken-bij website bezoekers nodig was voor 1 sollicitant.

Zo weten we precies hoeveel bezoekers er nodig zijn om een sollicitant te verwachten en kunnen we hier onze activiteiten op toepassen.

Want de juiste aandacht geeft altijd groei.

Wil je hier meer over weten? Kijk dan op https://weyou.nl

085 – 040 36 53

info@weyou.nl

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn